vrijdag 18 december 2015

Shawl Euphenia gebreid met kantrand


Een shawl van handgeverfde en gesponnen schapenwol.
Ik wilde een shawl maken met een mooie kleurovergang.
Van paars naar blauw.


Het begint met het verven van de schapenwol.
Ik heb gebruikt Landscapes Night Blue en Barossa.
Een deel blauw geverfd en een deel paars geverfd.
Na het kaarden en afwegen heb ik
de twee kleuren gedeeld en onderling weer gemengd en gekaard.

Twee porties gemaakt om twee klossen mee te spinnen.
Die klossen weer getwijnd.
De kleurovergang op de draad van de twee klossen liep niet gelijk,
wat deze keer goed uitkwam, en
zo heb ik een fraaie kleurovergang op het eindresultaat.


Een patroon had ik al eerder gevonden.
Ik wilde de rand in de afstekende kleur.
Onder in de punt begonnen met breien,
 naar boven breiend en steeds meerderen.
Langs de rand steken opgenomen en
de rand aangebreid.

Patroon heet Euphenia uit het boekje Lace Tucher.
Gebruikt 156 gram/ 530 meter




4 opmerkingen:

  1. wat een plaatje !!! echt heel erg mooi en een bijzondere kleur knap dat je het zo voor elkaar gekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig Riet!!! Helemaal gepland en helemaal gelukt!! Fantastisch dat je dat allemaal zo kunt maken. Petje af!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt bijzonder mooi Riet....hier kan ik alleen maar van dromen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelooflijk mooie sjaal, prachtig patroon, keimooie wol, wat wil je nog meer?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen