zaterdag 30 mei 2015

Sjaal weven


Ik had al een tijd een leuke streng
gesponnen wol liggen.
Dik gesponnen in zwart/geel/goud.
Wat kon ik daar nou mee doen?
Sjaal of wantjes, meer kon er niet uit.
"Waarom niet eens wat weven", kreeg ik te horen.
Het was al weer een lange tijd geleden dat ik had geweven.
Met hulp van boek en internet de schering uitgerekend en opgezet.
2 draden per centimeter voor de schering, 
de inslag zou ook zoiets moeten zijn.




Ik was al sneller aan het eind van het garen voor de inslag
dan ik gedacht had. Toch te hard ingeslagen.
 En ik wist niet precies hoeveel ik al had geweven.
Zou het lang genoeg zijn?
Met een leuke speld als sluiting zou het wel kunnen.
Ik heb er een behoorlijk lange franje aan laten zitten.








1 opmerking:

  1. Prachtig geworden, hier ken ik dus niks van, weven deed ik nog nooit, maar het ziet er heel mooi uit, prachtige kleurtjes in je wol en net wat je zegt, met een speld is deze sjaal best te dragen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen