donderdag 3 april 2014

Tasje met Zeeuwse motieven

 
In opdracht een Zeeuws tasje gemaakt.
Patroon te koop bij de Schotse Huizen in Veere.
 
Het tasje wordt gebreid van sokkengaren in de kleuren
zwart, wit en grijs volgens telpatroon.
Het bovendeel is van Zeeuwse schortenbont.
Het tasje is gevoerd met wit katoen.
 
Je begint met voor de bodem een rondje te haken.
Daarna de steken opnemen en in de rondte breien.
Motieven inbreien volgens telpatroon.

 
Het schortenbont aan het breiwerk naaien.
Een voeringtasje naaien.
De tasjes in elkaar naaien.
 
Als sluiting heb ik een koordje gepunnikt.

2 opmerkingen:

  1. Veel werk met verschillende handwerktechnieken.
    Lijkt bijna wel een praktijk opdracht bij handwerkles :)
    Maar het resultaat is heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig heb ik deze week over dit zelfde patroon geblogd. Ik heb er een grote breitas voor mijn zus van gemaakt. Ik vond het heerlijk om te breien. Er staat nog één op de rol voor een andere zus.....
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen