maandag 15 april 2013

Wolverven bij Marian

Als vervolg op de workshop wolspinnen
nu wolverven.
Met Landscapes Dyes.
 
Wil je meerdere kleuren op een streng of lont
dan leg je de streng of lont op folie.
Met een sponsje kun je de verfstof op de wol deppen.
Goed in de folie rollen, in plastic zak of magnetronschaal doen
en ook fixeren in de magnetron.

Een streng wol in één kleur
kan gelijk in een bak geverfd worden.
De voorgeweekte wol in de bak
overgieten met de aangemaakte verfstof.
Voorzichtig wat kneden zodat de wol
de verfstof goed opneemt.
Daarna in de magnetron fixeren.
2 x 5 minuten op medium.

Het werkt echt verslavend.
De pakketjes wol werden mee naar huis genomen
waar de volgende dag de afgekoelde wol pas mocht worden uitgespoeld.
Dit is het resultaat van één van de deelnemers. 

 
 
Ondertussen werd er ook een nieuw
spinnenwiel in gebruik genomen.
De Rose van Majacraft.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien hoe de dames bezig waren.... Wolverven vind ik heerlijk om te doen. Katoen/linnen verven ook hoor. Ik doe het ook ongeveer zo, alleen leg ik de in folie gepakte wol in een stoompan. Tot nu toe werkte ik altijd alleen, maar binnenkort komen een aantal dames hier verven. Lijkt me erg leuk om een ander deelgenoot te maken van deze leuke bezigheid. Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer een leuk verslag geworden Riet, met mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen